- Stock: 売り切れ
- Model: C40180
- サイズ: 152cm x 147cm
絨毯の出典は、マルコム・ハスラムとデイビッド・ブラックによる1991年の本『Arts & Crafts Carpets』の図55です。このドネゴールの絨毯はおそらく1902年頃にイギリスのリバティによってシルバースタジオのデザインで作られました。1887年、英国の芸術家で装丁師のT.J.コブデン・サンダーソンは、新しいグループに「アーツ・アンド・クラフツ展覧会協会」という名前をつけることを提案しました。その結果、彼は最初に「アート・アンド・クラフツ」という用語を使用し、この新しいムーブメントの名前を付けることでクレジットされています。アーツ・アンド・クラフツ運動は、工場生産時代に生じた製品基準の低下から着想を得ました。製造業における機械の普及は、独自性や職人技の減少をもたらしました。これらの反産業改革者は経済の進歩と社会変革を促進したかったのです。彼らは19世紀のイギリス社会から品質の低い「人工的な」アイテムを排除したいと考えていました。彼らは1851年のグレート・エキシビジョンで展示された興味深くないアイテムの数々を目にし、独自性と独特さのための運動を始めるためにインスピレーションを受けました。
ウィリアム・モリスはイギリスのデザイナーであり、社会活動家や作家としても注目されています。モリスは織物芸術と伝統的な生産方法の再生を促したことで名声を博しました。1861年にモリスと一部のデザイナーが非常に流行するデザイン会社を設立し、大いに成功しました。モリスはテキスタイル、書籍、家具、ステンドグラス、絨毯など、さまざまな媒体で作品を残しました。しかし、彼は最終的に彼がデザインした壮大な壁紙で最も記憶されています。彼は自然界から多くのインスピレーションを得ました。モリスはインテリアデザインの作品を通じて、部屋や空間を美しい木々が迂回する草地に変えることを目指しました。工業製品や人工物を自然のものに変えるというこのコンセプトが、モリスがかつて言った「-どんな装飾もそれ自体を超えるものを思い起こさないという意味で無駄である」という言葉の意味です。
モリスは商業的に大成功を収め、彼の作品はデザインとインテリアの世界で最も求められるものの一つとされています。彼はイギリスの織物芸術とその製造方法の復活をほぼ独力で成し遂げたことでも評価されています。モリスは機械製品に厳しく批判し、「今日、文明人が作るほとんどの商品は安っぽく見栄を張った醜いものだ」と叫びました。彼は「家は『とんでもないがらくた』でいっぱいであり、それを巨大な焚き火の上に積み上げるべきだ!」と提案しました。「機械による生産は生活の条件として完全に邪悪である」とも言いました。彼はアーツ・アンド・クラフツの最もよく知られたスタイルの一つを立案しました。それはねじれや弧を描くパターンとシンプルでエレガントな花のデザインプリントで識別できます。モリスはペルシャ絨毯が史上最高の絨毯だと信じていましたが、彼自身の手織りの絨毯製造にはより粗いトルコ(ギョルデス)結びが採用されました。当時、1平方インチあたりの結び数は25結びで織られました。モリス&カンパニーの絨毯は、英国庭園のデザインの絨毯のようなイメージです。ドネゴールも19世紀末には非常に望ましいアイリッシュラグの製造を始めました。ドネゴールの絨毯は、主に英国の建築家C.F.A.ヴォイジーやギャヴィン・モートンによって作られました。手作りのヴォイジーの絨毯は通常、イングランド、スコットランド、アイルランドで織られます。ヴォイジーは対照的な形状を使って平面的なモノクロのスペースを装飾する才能がありました。濃い輪郭線が彼の特徴的なパターンやケルトの絨毯のデザインにドラマを加えました。最初のドネゴールの絨毯は密なウールの下地に手結びされました。ヴォイジーのデザインは多くの他のアーティストに影響を与え、多くの類似品が現れるきっかけとなりました。絨毯のデザインは私たちのデザイナーによって解釈され、柔らかな色彩がこの絨毯に使用されています。
The source of the carpet comes from the book Arts & Crafts Carpets, by Malcolm Haslam, and David Black, 1991, fig.55. This Donegal carpet was possibly designed by the Silver Studio for Liberty’s c.1902, United Kingdom. In 1887 English artist and bookbinder T.J. Cobden Sanderson, suggested that a new group be named the “Arts and Crafts Exhibition Society” As a result, he was the first to use the term “Art and Crafts” and also is credited with naming this new emerging movement. The Arts & Crafts movement was inspired by the degradation of product standards that resulted from the factory production age. The rise of machinery in manufacturing caused a noticeable decline in uniqueness and crafts. These anti-industrial reformers promoted economic advancement and social change. They wanted to eliminate poor quality and “artificial” items from 19th-century British society. They saw a plethora of uninteresting items on display at the Great Exhibition of 1851 and became inspired to launch a campaign for originality and uniqueness.
William Morris was an English designer, as well as an uplifting social activist and writer. Morris is credited with sparking the rebirth of textile arts and traditional means of production. In 1861, Morris and a small group of designers opened an incredibly fashionable design company that grew to be largely successful. Morris left behind works in many different mediums such as textiles, books, furniture, stained glass, and area rugs. But in the end, he is most remembered for the magnificent wallpapers that he designed. He got much of his inspiration from the natural world. Through his interior decor pieces, Morris set out to convert rooms or spaces into meadows with beautiful trees meandering, vines, and plants. This concept of taking something industrial and man-made, and converting it into something natural is what William Morris meant when he once said: “-any decoration is futile… when it does not remind you of something beyond itself.”
Morris was a huge commercial success and his works are some of the most sought-after pieces in the world of design and decor. He is also credited with almost single-handedly reviving the British textile arts as well as their methods of production. Morris was also severely critical of machine-made goods, exclaiming, “Today almost all wares that are made by civilized man are shabbily and pretentiously ugly.” Houses were filled “with tons and tons of unutterable rubbish,” which, he suggested, should be heaped onto a gigantic bonfire! “As a condition of life, production by machinery is altogether evil.” He masterminded one of the most well-known styles of Arts & Crafts, recognizable by its twisting and arching patterns and simple, elegant floral design prints. Although Morris believed that Persian carpets were the greatest ever made, he adopted the coarser Turkish (Ghiordes) knot for his own hand-knotted carpet manufacture. They were woven at a thickness of 25 knots to the square inch at that time. Morris & Co.’s rugs are reminiscent of Persian garden design carpets in that they are smartly styled depictions of English gardens. Donegal also started producing highly desirable Irish rugs in the late 19th century. The Donegal rugs were predominantly created by English architects C.F.A. Voysey and Gavin Morton. The hand-crafted Voysey rugs are typically woven in England, Scotland, and Ireland. Voysey had a knack for using contrasting shapes to decorate flat monochromatic spaces. Dark outlines added a flair of drama to his signature pattern and Celtic rug designs. The first Donegal rugs were hand-knotted over a dense wool foundation. Voysey’s designs inspired many other artists, leading to the appearance of a large volume of lookalike rugs. The design of the carpet is interpreted by our designers, and soft colors are used for this carpet.