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アクスタファ・カザク絨毯 Akstafa Kazak Rug

アクスタファ・カザク絨毯 Akstafa Kazak Rug
売り切れ
アクスタファ・カザク絨毯 Akstafa Kazak Rug
811,000円
税込み: 811,000円
使用可能ポイント: 811000
  • Stock: 売り切れ
  • Model: C28046
  • サイズ: 123cm x 220cm

この絨毯の情報は、Ian Bennettによる著書『Oriental Rugs Volume 1 Caucasian』(Oriental Textile Press、Aberdeen、1993年、pg.176)およびIan BennettとAziz Bassoulによる著書『Tapis du Caucase – Rugs of the Caucasus』(The Nicholas Sursock Museum、Beirut、Lebanon、2003年、nr.43)からのものです。この絨毯は19世紀末のカザク地域、コーカサス地域のものです。"Akstafa"という名前は、大きな扇状の鳥(おそらく孔雀)が大きな星形メダリオンの上下に並んだ特徴的なデザインを持つ長い絨毯のグループに一般的に与えられています。Akstafaはカザク織り地域の村の名前ですが、このデザインタイプのほとんどの例はウールの経糸と綿の緯糸を使用しており、通常はカザク地域に帰属される絨毯では見られない構造です。残念ながら、私たちを助ける可能性のある日付付きの例はほとんどありません。アルベール・アチジャンの著書『The Rug』に掲載されている例は1334AH(1915-1916)の日付があり、伝統的なデザインの20世紀初頭のバージョンの典型的な外観を持っています。おそらく、これもすべてウールの基礎を持っています。これらの事実から得られる少ない情報は、このデザインが1つの小さな地域に限定されていなかったことを示唆しています。この例はおそらく20世紀の第1四半期に作られたもので、より古いバージョンと比較してやや硬い要素がありますが、鳥ははっきりと認識できます。なお、このデザイングループの初期の例に見られる四分割された正方形のペアは、シルヴァンで作られた他のデザイングループの絨毯にも見られますが、特にバクー地域に見られます。この絨毯のデザインは、私たちのデザイナーによって解釈され、オリジナルに合った最適な色彩が使用されています。

The source of the rug comes from the book Oriental Rugs Volume 1 Caucasian, Ian Bennett, Oriental Textile Press, Aberdeen 1993, pg.176 and Tapis du Caucase – Rugs of the Caucasus, Ian Bennett & Aziz Bassoul, The Nicholas Sursock Museum, Beirut, Lebanon 2003, nr.43. This rug is from the late 19th century, Kazak region, Caucasus area. The name “Akstafa” is commonly given to a group of long rugs with characteristic design features of large fan-tailed birds, probably peacocks arranged down the length of the field above and below large stellar medallions. Although Akstafa is the name of a village in the Kazak weaving area, most examples of this design type have wool warps and cotton wefts, a structure not usually encountered on rugs attributed to the Kazak region, which have all-wool foundations. Unfortunately, there seem to be few dated examples that might aid us. One, illustrated in Albert Achdjian’s The Rug, is dated 1334AH (1915-16), and has the typical look of an early 20th-century version of a traditional design; apparently, it also has an all-wool foundation. What little emerges from these facts suggests that this design was not confined to one small area. This example, which was probably made during the first quarter of the 20th century, has elements somewhat stiffly “drawn” compared to older versions, but the birds are still clearly recognizable. Note that the pairs of quartered squares, although found in early examples of this design group, can also be seen on several other design groups of rugs made in Shirvan, particularly in the Baku area. The design of this rug is interpreted by our designers and the most appropriate colors to match the original are used for this rug.