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マムルークカスプ付きメダリオンの絨毯 Mamluk Rug with Cusped Medallion

マムルークカスプ付きメダリオンの絨毯 Mamluk Rug with Cusped Medallion
売り切れ
マムルークカスプ付きメダリオンの絨毯 Mamluk Rug with Cusped Medallion
Details
産 地東トルコ
年 数新しい
素 材100%ウール、手紬
作り方パイル 絨毯
染 料100%天然染料
密度 (dm2)39x39
厚さ2 mm
クリーニング水洗い
670,000円
税込み: 670,000円
  • Stock: 売り切れ
  • Model: C50378
  • サイズ: 187cm x 156cm
  • SKU: ART378
この絨毯はコペンハーゲンのデビッドコレクションからの情報に基づいています。このカスプ付きメダリオンの絨毯は、エジプトのカイロにあるマムルーク・スルタンによって16世紀初頭にデザインされました。かつてはヒルト・コレクションに所蔵されていた後、1965年にウルリッヒ・シューマンによって受け継がれ、現在はコペンハーゲンのデビッドコレクションの一部となっています。この絨毯は、ベルリンの「ラガーフェルド」の作品と似ており、そのメダリオンはパラ・マムルークの要素が散りばめられたフィールドに休んでいます。最もエレガントなマムルークの絨毯の多くは、カスプ付きまたは波打ったメダリオン形を採用しています。これはおそらく、アク・コユンルー、そして後にサファヴィー朝によって支配されたトルクメン地域からエジプトに到着したのか、またはエジプトから東に旅したのかもしれません。パラ・マムルーク・グループの特徴的な要素は、大きな丸いメダリオンを持つ絨毯に主に見られます。例外はエスケナージ・カーペットとウンガー・エンドレで、それぞれ独自のカテゴリーです。これらの形態はおそらくMAKウィーンのハプスブルク3メダリオンカーペットのために作られたものであり、最も完璧な形で展示されています。
カイロのワークショップで生産された初期の絨毯を読み解こうとすることは、まったく異なる一連の課題を提起します。カイロの絨毯は、制約された色のパレット、対称的な結び目、および通常はイスラム世界のほとんどの地域で一般的なZ-紡績のウールとは異なるS-紡績のウールの特異な構造で特徴付けられますが、1517年にオスマン帝国がマムルーク帝国を征服した後、デザインに突如変化が生じました。シモネッティ・カーペットはおそらく征服後に織られたものですが、マムルークの「旧」15世紀のスタイルを示しています。長くて細長い形状で、標準サイズのエジプト式ローラービーム織機で織られ、さまざまな長さの絨毯を生産することができます。それはA-B-C-B-Aのパターンでデザインの5つの主要な焦点エリアで構成されており、第1および第5エリアと第2および第4エリアが対になっており、中央はユニークです。これらの5つの焦点エリアをメダリオンと呼ぶことは容易ですが、レイアウトとディテールの両方で幾何学的であり、そのスタイルは(織られた実際の日付とは異なり)メダリオンの形式が生まれた絨毯デザインの革命よりも前の時代のものです。マムルークの絨毯のデザインと色彩は、昆虫由来の赤、青、緑、そして時に黄色の組み合わせで、ほとんど無染色の白を含まない特異な試みであり、特にヨーロッパでは、このようなマムルークの絨毯は、微妙な色彩、非常に詳細なデザイン、小さな入り組んだ幾何学的モチーフのモザイクのようなレイアウトを持つもので、アナトリアの粗く織られた明るい色の絨毯、例えばウシャクのメダリオン絨毯とは異なる魅力的な選択肢を提供しました。伝統的な幾何学的なマムルークのデザインでの絨毯織りはおそらく17世紀まで続けられましたが、16世紀中ごろを機に、カイロの織り手は伝統的なマムルークの材料、技法、および色調を使用しながら、イスタンブールのオスマン朝スルタンの宮廷で生まれた最新のスタイルを反映したまったく新しい種類の絨毯を作り始めました。絨毯のデザインは私たちのデザイナーによって解釈され、鮮やかな色彩がこの絨毯に使用されています。

The source of the rug comes from the David Collection, Copenhagen. This rug with the Cusped Medallion was designed in the early 16th-century rug by Mamluk Sultane of Cairo, Egypt. Once in the Hirth Collection, and later with Ulrich Schürmann in 1965, this piece now belongs to the David Collection, Copenhagen. It is like the Berlin “Lagerfeld” piece, its medallion rests on a field strewn with para-Mamluk elements. Many of the most elegant Mamluk carpets employ the cusped, or scalloped medallion form. It perhaps arrived in Egypt from the Turkmen areas controlled by the Ak-Koyunlu, and later the Safavids; or it may have traveled East from Egypt. The elements characteristic of the para-Mamluk group are chiefly found on carpets with large roundels; two exceptions are the Eskenazi carpet, and the Unger Endre, which is a category of its own. The forms were probably created for the Hapsburg 3-medallion carpet in the MAK Vienna, which exhibits them in their most perfect form.

Attempting to read early carpets produced in workshops in Cairo provides an entirely different set of challenges. Cairene carpets, distinguished by their limited color palette, symmetrical knotting, and unusual construction of S-spun wool (Z-spun wool being the norm almost everywhere in the Islamic world), underwent a sudden change in design sometime after the Ottoman Turks conquered the Mamluk Empire in 1517. The Simonetti Carpet was probably woven after the conquest but exhibits the “old” fifteenth-century style of the Mamluks. Long and narrow, it was woven on a standard-sized Egyptian roller-beam loom, capable of producing carpets of varying lengths. It consists of five major focal areas of design in an A-B-C-B-A pattern, meaning the first and fifth and the second and fourth areas are paired, while the middle is unique. We can easily term these five focal areas medallions, but they are geometric in both layout and detail, and their style (as opposed to the actual date of the weaving) predates the carpet design revolution that gave rise to the medallion format. We can surmise that the designs and colors of Mamluk carpets, with their unusual combination of insect-derived red, blue, green, and sometimes yellow, with virtually no undyed white at all, constitute an effort to create a recognizable brand in the early modern market, especially in Europe, where Mamluk carpets such as this, with their subtle coloration, incredibly detailed design, and mosaic-like layout of small and intricately patterned geometric motifs, constituted an appealing alternative to the more coarsely woven and brightly colored carpets from Anatolia, such as Ushak medallion carpets. While the weaving of carpets in the traditional geometric Mamluk designs apparently continued well into the seventeenth century, sometime around the mid-sixteenth century, Cairene weavers began to create an entirely new kind of carpet, using their traditional Mamluk materials, technique, and coloration but reflecting the latest styles then being created at the court of the Ottoman sultans in Istanbul. The design of the rug is interpreted by our designers, and vivid colors are chosen for this rug.

全部で7色使っています。主な4色は以下です。

  • Navy Blue 432 (藍 - ザクロの皮)
  • Emerald Green 407 (カモミール - 藍)
  • Natural Wool Color 37 (羊そのままの色)
  • August Morning 110 (トウダイグサ - 茜)

上の番号は私たちのカラーコードです。()の中は、主な草木染めの材料です。